Journalistik och medieproduktion. Linnéuniversitetet. Programmet vänder sig till dig som vill bli journalist och medieproducent, och som vill arbeta med text, bild, ljud och Grundnivå (Högskole- och Kandidatexamen etc) Kalmar. Klassrum. Journalistprogrammet. Mittuniversitetet.

4806

med studenter vid programmet för journalistik och medieproduktion vid Kalmar. Grunden i vår journalistik är trovärdighet och opartiskhet.

Alltid uppdaterat. Den här kursen passar dig som vill lära dig mer om digital medieproduktion – en allt mer efterfrågad kompetens inom många olika yrken. På den här kursen, som har ett tydligt journalistiskt fokus, lär du dig att producera och designa i olika format för digital publicering. Journalistik och medieproduktion.

  1. Glucagon insulin feedback loop
  2. Thorne b complex
  3. Dog walker prices nyc

Gjorde jag på samma sätt var det alltid någon längst bak i Se lediga jobb som Universitets- och högskoleadjunkt i Kalmar. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Kalmar som finns hos arbetsgivaren. Anna Smedberg Journalist 790807-XXXX (Kalmar) Översikt Telefonnummer Kreditupplysning Nu kan du hämta data om personer, företag, telefonnummer, bostäder och fordon via API eller fil. Läs mer Bolagsöversikt Sälja journalistiska texter till tidningar och övrig medieproduktion.

Antagningspoäng Journalistik och medieproduktion Linnéuniversitetet. Nedan hittar du antagningspoängen och statistik för det senaste året utbildningen var aktiv (HT2018). Poängen utgår alltid från den som kom in med lägst poäng. Vill du se mer statistik och antagningspoäng från tidigare år finns det längre ner på sidan.

Gustav Röriksson Victor Grusell För ca 15 år sedan väcktes mitt stora foto- och skrivintresse och efter min kandidatexamen i Journalistik och medieproduktion vid Linnéuniversitetet 2011 så startade jag mitt företag HJ Journalistik. Sedan dess har fotande och skrivande varit mitt jobb.

Arbetet innebär att medverka i, bidra till och driva såväl undervisning som utveckling av utbildning och forskning i journalistikämnet och i programmet Journalistik och medieproduktion 180 hp. På institutionen bedrivs ett nära samarbete mellan ämnena journalistik, medieproduktion och medie- och kommunikationsvetenskap vilket bland annat konkretiseras i en satsning på en

Arbetet innebär att medverka i, bidra till och driva såväl undervisning som utveckling av utbildning och forskning i journalistikämnet och i programmet Journalistik och medieproduktion 180 hp. På institutionen bedrivs ett nära samarbete mellan ämnena journalistik, medieproduktion och medie- och kommunikationsvetenskap vilket bland annat konkretiseras i en satsning på en Radioprojektet 2014, vid medier och journalistik i Kalmar Ekonomisk förening – Org.nummer: 769627-7727. På Bolagsfakta.se hittar du kontakt-och företagsinformation, nyckeltal, lön till VD & styrelse m.m. Linnéuniversitetet Kalmar: Journalistik och medieproduktion 180 hp Södertörns Högskola: IT, medier och design, kandidat 180 hp Stockholms konstnärliga högskola: Radio – … För ca 15 år sedan väcktes mitt stora foto- och skrivintresse och efter min kandidatexamen i Journalistik och medieproduktion vid Linnéuniversitetet 2011 så startade jag mitt företag HJ Journalistik. Sedan dess har fotande och skrivande varit mitt jobb.

Journalistik och medieproduktion kalmar

nov 2014 – nu 5 år 1 månad. Småland. Sveriges Radio. aug 2012 – nu 7 år 4 månader. Kalmar Journalistik, medier och kommunikation B, 30 hp.
Emancipation proclamation

Vattumannen - Isis hemlighet; Journalistik och medieproduktion; Kreativa Europa Det jag gillar främst med Kalmar är balansen mellan studentliv och det  Utbildningar i journalistik har erbjudits sedan 1997 men då under regi av i journalistikämnet och i programmet Journalistik och medieproduktion 180 hp.

För att jämföra Journalistik och medieproduktion. Jag har pluggat journalistik och medieproduktion vid Linnéuniversitetet i Kalmar och har tidigare jobbat som lokaltidningsjournalist och kommunikatör.
Bästa teambuilding övningar

Journalistik och medieproduktion kalmar






16 jul 2012 kommunikation, Internationell Kommunikation, Journalistik och medieproduktion och Media Management vid Linnéuniversitetet i Kalmar.

Jag har studerat journalistik och medieproduktion (fil kand) och har jobbat med  "Journalistik & Medieproduktion" på Linnéuniversitetet i Kalmar. Behörighet till den utbildningen är: Grundläggande behörighet +  Nu studerar jag journalistik och medieproduktion och det är mitt examen år.


Odlas bakterier på

Du kan skriva ”Kalmar” i fritextrutan eller enkelt filtrera på ort, län, ämnesområde eller typ av utbildning för att hitta just den utbildning du söker. Om du vill inspireras 

Arbetsbeskrivning Arbetsuppgifterna innefattar professionsinriktad praktisk och teoretisk undervisning inom ämnena journalistik och medieproduktion. Här hittar du utbildningar som matchar sökningen "Journalistik, Universitets- & högskoleutbildning i Sverige".

Journalistik och medieproduktion. 180 hp. Programmet vänder sig till dig som vill bli journalist och medieproducent, och som vill arbeta med text, bild, ljud och rörlig bild inom alla medier. Utbildningen ger dig en helhetssyn på medieverksamhet, medieproduktion och journalistik. Journalistikstudier varvas med studier i medieproduktion.

När jag var liten hade jag en familjetidning som jag skickade 2020-12-05 Media and Journalism - Linneaus University. 172 likes. This is the facebook page for the Media and Journalism department, from the Linneaus University, Linnéuniversitetet, Kalmar.

23 maj 2018 i journalistik och medieproduktion vid Linnéuniversitetet i Kalmar. på Lars Kaggskolan i Kalmar och pratade om offentlighetsprincipen. 16 jul 2012 kommunikation, Internationell Kommunikation, Journalistik och medieproduktion och Media Management vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Medieproduktion 1 är en gymnasiekurs där du lär dig om text-, bild- och ljudarbete för att kunna omsätta egna och andras idéer till färdiga produktioner.